2008/02/21

Spill The Beans

Pergh, budak-budak sekolah sekarang bijak-bijak belaka sekarang. Tadi Aq di datangi dengan serombangan gurl-gurl tingakatan 4 dan 5 daripada Sekolah Tun Fatimah (STF). Bijak sungguh mereka ini, tanya soalan-soalan yang mengjangkau minda. Mungkin pendedahan kepada jalur lebar serta maklumat dihujung jari dan sistem sekolah berasrama yang mereka lalui membuatkan mereka kelihatan cerdik daripada budak-budak dulu. Aq acap kali gagal untuk menangkis dan menjawab soalan daripada mereka. Sifat curiousity mereka sungguh tinggi, menyebabkan lahirnya soalan-soalan yang menjangkau minda. Harapnya Aq dapat memberi jawaban yang memuaskan kepada mereka. He he he. Setelah memberi penerangan dan menjawab soalan mereka terasa haus pulak anak tekak ini. Kira pertama kali Aq memberi penerangan yang begitu panjang dan lama.

Tadi sebelum Aq, Geweng dan Fa ke Ayub. Sempat juga tengok Fit menanda kertas OMR budak-budak Sekolah Perempuan Sultan Ibrahim (SIGS). Hebat juga, rata-rata 10/13 keatas dan yang markah penuh ada. Bijak-bijak. Markah penuh untuk ujian matematik, Aq baru-baru ini jawab soalan matematik untuk PTD pun terkial-kial hendak jawab. Otak semakin tumpul dah lama mungkin sudah lama tidak mengasah otak yang semakin mati selnya. Soalan nisbah yang semudah A,B, dan C pada ketika dahulu pun hampir-hampir kantoi. Siot betul.


p/s: Sebenarnya Aq masih konfius dengan kebijakan mereka ini.

p/s/s: Sebenarnya Aq ada repost untuk I Sleep Better With Chipster, kalau tengok foto itu banyak kali terasa sengal pulak.

16 ulasan:

yginsaf berkata...

iye.. sebijak2 tupai melompat gitteww .. ehehe

Azhar Ahmad berkata...

lahhh aq nak tukaq kerja ka

tz berkata...

lelaki lebey bijak..kamu ada 9 akal..tak gitu..

-fAiZiQ- berkata...

"Sebijak-bijak tupai melompat akhir jatuh dilastik oleh aku."
*Pantun wat sendiri*

Amboi Aq, sempat x kontrol macho dpn gurl2 skool tuh??? huhuhu....

ف wildchild ۞ berkata...

sentiasa asahkannya. kamu akan perlukannya sehingga kamu mati..

- j o h a r i - berkata...

pompuan lebih pandai
dan lelaki lebih bijak
am i right?

kakok berkata...

lelaki bijak..tetapi perempuan rajin (atau dlm erti kata yang lain lebih berusaha) untuk menjadi setaraf atau lebih baik daripada lelaki (saya maksudkan..hal2 yang berkaitan dgn akademik..sebabnya sebijak mana atau berkuasa bagaimana pun perempuan itu dia tetap tidak layak untuk menjadi ketua keluarga)..

P/S ngee..pesanan utk diri sendiri :)

Yazid Husain berkata...

entri kali ini adalh umum bukan bersifat gender.

to en. me
akhirnya ke dapur jua.

to azhar
bukan tukar kerja tapi mengambil peluang memasuki PTD

to tz
kisahnya adalah umum, tiada perbezaan gender.

to faiziq
kontrol abesh. dude

to fa
aq akan asah, mana beli buku matematik tingkatan 5

to johari
em, ini adalah entri umum tiada berkaitan gender

to kakok
em, ini adalah entri umum tiada berkaitan gender

Peyus berkata...

bdk2 skg mmg bijak..mst bdk2 ni dlu minum susu dlm iklan 2..

فيصل berkata...

zaman skang nih maklumat dihujung jari.. dahulu sistem belajar paling tinggi pun belajar gaya pos.. sekarang tidak lagi... itulah bebudak sekarang bijak-bijak..

Yazid Husain berkata...

to peyus
ha ha ha. betul tu susu dulu tiada DHA sekarang dah ada DHA la, Omega 3 la, TRA la

to fa ya sod lam
pos adabi. ingat ingat

edriaty berkata...

weh.da asubmit belom?
utk edisi Hawa tuh?
kamon la...

President berkata...

hehehe....

Yazid Husain berkata...

to edriaty
belum lagi lah tgh berusaha

to president
em...

emphbone berkata...

wah wah wah..
yazid dah mengajar..
hahah..

Yazid Husain berkata...

Aq tidak mengajar tetapi Aq jadi tour guide sahaja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails