2010/08/02

Eshal: 16 Weeks


Eshal Numa ketika 16 minggu:

Kegemaran: senyum, berbual dengan Mummy, peluk tangan Mummy masa hendak tidur. erm. Jeles
Makanan: Susu Mummy, Mead Johnson Enfalac A+.
Minuman: Susu Mummy, Mead Johnson Enfalac A+.
Kebolehan Sekarang: berinteraksi dengan Mummy berbual sakan, gelak besar apabila digeletek, tidur peluk tangan mummy dan pengang Playskool Gloworld Clip 'N Go Rattle

Setelah 3 hari Aq berkhusus di Universiti Putra Malaysia, kerinduaan terhadap Eshal bertambah. Bagaimana? Keadaaan Cat dan Eshal. Pulang sahaja ke Teratak 60 di Pulai Indah. Aq terlihat ada perbezaan pada Eshal. Tangan kanan Eshal pada jari telunjuk ada sedikit bengkak. Macam Left Hand Midori. Tapi Eshal, Right Hand Eshal. Boleh tonton di Midori No Hibi. Eshal dipakaikan sarung tangan supaya Eshal tidak hisap jarinya.

Keesokkan hari Kami ke klinik berdekatan, malangnya klinik rehat kerana tutup. Maka Kami meneruskan perjalanan ke Punggor, Rengit. Eshal mendapatkan rawatan di Klinik Rengit. MD disana menasihatkan supaya Eshal tidak hisap jari. Kerana jari telunjuk Eshal mendapat infection daripada mulut Eshal ketika Eshal hisap jari. Kena minum 1.2ml antibiotik selama tiga hari. 

Eshal memang tidak tahan panas. Bila tiba di Punggor perlu halakan kipas kepadanya. Bila malam disini sejuk sangat. Sampai berus gigi pun tidak sanggup. Eshal mengaruk. Huh. ketika itu Kami pergi ke Majlis Walimah di depan rumah sahaja. Risau Atuk dan Nenek Eshal dibuatnya. He he he.

Keesokan hari, Kami ke Klinik Penawar cawangan Taman Sri Pulai. Untuk mendapatkan second opinion daripada MD. Erm buat sakit hati je. Tidak professionalism langsung. Sia-sia belajar ekita kedoktoran. Selepas Eshal mendapatkan rawatan di Klinik Rengit, jari telunjuk berasnur pulih. Alhamduillah.

Kemudian kami ke Toy R' Us, Jaya Jusco Tebrau City. Wah. Semua mainan Eshal sentuh. Teruja melihat Eshal pergi pusingkan satu mainan berunsur kipas. He he he. Lalu Kami belikan Eshal Playskool Gloworld Clip 'N Go Rattle unutk digantungkan pada KaKa. He he he.
Terus Eshal bermain dengan Playskool Gloworld Clip 'N Go Rattle. Yeah.

p/s: Besok Aq ingin try new tie daripada Topman. Walla

6 ulasan:

A t i Q a h berkata...

eshal shomel. :) moga cepat sembuh.

sHe berkata...

ya Allah, comelnya eshal!

Siti fairuz yusof berkata...

cutenya Eshal kamu...:D

Yazid Husain berkata...

to atiqah

hehehe. amin.

to sahrya
hehehe

to siti fairuz
hehehhe

en_me berkata...

kalo selalu outstation leh jadik rindu kannns.. ehehe

Yazid Husain berkata...

hehehe

betul.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails