2010/07/21

Tajung Ketapang, Muar

Minggu lepas Kami bercadang untuk memotong rambut Kami. Aq ingin memotong rambut ala-ala Matthew Bellamy vokalis Muse. Ha ha ha. Daddy jiwa muda. Cat pulak ingin memotong hujung-hujung rambut yang telah rosak. Aq ingin sangat Cat potong rambut menjadi pendek. Baru hawtz mummy. Ha ha ha. Akan tetapi hasrat itu harus dilupakan kerana Maknya tidak merestui. He he he. Awal pagi lagi Kami sudah ke Buddy Hair Studio di Jalan Abdullah, Muo.

Malangnya terlalu awal setengah jam, maka Kami ke Tanjung Ketapang untuk melihat monyet-monyet disana. He he he. Sampai di sana Aq melihat penagih-penagih di bawah Angensi Anti-Dadah Kebangsaan (AADK) sedang mejalankan kerja-kerja khidmat sosial. Di mana mereka sedang mengutip sampah di kawasan Tanjung Ketapang. Bagus. Ini adalah satu cara untuk membuang taggapan negatif kepada mereka. So jangan tutup tingkap semasa berhampiran mereka dan jangan fikir kereta anda akan di hijacked pulak. Sila buang perasan prejudiced kepada mereka.

Ouch. Tergigit lidah.

Aq pun ke Jeti untuk merakam monyet-monyet di Tanjung Ketapang. Manakala Cat sedang memerhati anak kecil memberi makanan kepada si monyet tersebut. Aq sempat berkenalan dengan photographer yang berada di sana. Syukri Yusof. Sempatlah Aq berbual dah bertukar-tukar ilmu. Boleh Aq berguru dengannya kelak. So sesiapa hendak tengok hasil kerja Syukri Yusof boleh ketik di Epic Qasih. Setelah itu, Kami kembali ke Jalan Abdullah, Muar.

Setiba di Buddy Hair Studio. Kami pun menjalankan hasrat yang tertangguh. Rupanya hairstylist yang memotong rambut Kami pun minat dengan dunia photographer. Seorang pemilik Nikon D90 dan seorang lagi pemilik Canon EOS 50D. Walla. DSLR sekarang menjadi punca rezeki dan masa yang sama sebagai hobby. Menarik. Berbuallah Kami dengan hairstylist kalu tidak tidur menjadi pilihan. Ha ha ha.

p/s: walaupun Kami sudah mempunyai Eshal, hairsylist masih kata kami boyfriend-gurlfriend. Hak Hak.


6 ulasan:

Ilyana berkata...

hurmm..bestnya kalo ada dslr. siapa nak sponsor aku bg sebijik ni?hehe

Siti fairuz yusof berkata...

wohoooo..rindunyaa nk p tanjung ketapang...lama x melawat monkey2 kt situ...huhuh

A t i Q a h berkata...

wahh. bestnya weekend. :)

Yazid Husain berkata...

to pinky
mr. husband ada. mintaklah. he he he.

to siti fairuz
nanti pulang ke muo boleh melawat monyet-monyet disini

to atiqah
weekend ada masa berkualiti

President (wiir2000) berkata...

best apa masih nmpk mcm bf-gf even dah ada eshal...mksdnya, masih muda gitu...hehe

Yazid Husain berkata...

betul. still young ape

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails