2010/07/16

Beautiful is Pain: After 3 Weeks

Dalam masa tiga minggu ini Aq hanya dibekalkan dengan bubur sahaja atau makan berair. Itu atas pun atas arahan dentist, Cat risau jika wire atau bracket Aq tercabut. Bayar mahal babe!. He he he. Bagaikan rutin sekarang menyediakan bekal di awal pagi biasalah full time job to be good Daddy. He he he. Eshal pun Kami sudah latih bawa bekal engkau orang boleh tengok foto di atas. Bawa bekal memang menjimatkan lagi-lagi Kerajaan Malaysia dalam usaha GTP ini akan mengurangkan pengantungan subsidi.

Semalam sudah diumumkan bahawa RON 95 naik 5sen, RON 97 mengikut harga pasaran minyak, LPG naik 10 sen, Diesel naik 5 sen dan gula naik 25 sen. Ini akan meningkatkan kos bagi industri makanan dan logistik. Erm. Ini juga akan menjimatkan perbelajaan Kerajaan sebanyak RM 750 million. Boleh ketik di Government Transformation Programme. Nasib baik, Kami sudah membawa bekal selama setahun. Kadang kala makan di luar. Ini sebagai latihan untuk menghadapi perkara seperti ini. Membawa bekal tidak perlu keluar mencari makanan. Ialah keluar mesti guna kenderaan. Dalam kes Aq sudah 10 km pergi balik office ke Taman Universiti. Sudah seringgit melayang itu tidak termasuk makanan dan minuman yang kita beli. Kira sendiri eh.

Akhirnya setelah 3 minggu Aq pakai braces ini, semalam barulah Aq dapat menjamah makanan pejal. Semalam Kami raikan di KFC Jaya Jusco Taman Universiti. Tujuan asal adalah untuk mencari Huggies Comfort masa JJ Card Day di Jaya Jusco Taman Universiti. Nampaknya tidak tercapai beza RM 10 dengan Tesco Bukit Indah. Tidak mengapa lain kali sahaja. Setelah itu, kerana perut lapar sangat. Kami ke KFC Jaya Jusco Taman Universiti. Sebelum itu, Kami sempat jumap Hint. Dapatlah Uncle Hint jumpa Eshal. Borak-borak perut pun lapar.

Aq pun terus order KFC Tosted Pocketful dan untuk Cat pula Colonel Chicken Rice Combo. Dan semnetara itu Cat mendapatkan tempat duduk bersama Eshal. Setelah Aq hilang-hilang macam iklan tu. He he he. Padanya mulanya memang susah nak kunyah. Ialah sudah tiga minggu tidak menguyah seakan sudah luap. He he he. Akhirnya Aq cuit-cuit sedikit demi sedikit. He he he. Berangan handak kunyah.

Kemudian Kami ke rumah Sir Rog. Dapat juga Uncle Sir Rog sekeluarga jumpa Eshal. Kami di jamah pula dengan Damino Pizza. Aq still makan cuit-cuit juga. Susah hendak kunyah. He he he. Hallif seperti kanak-kanak yang sebaya dengannya aktif kesana kemari. Sementara Aq melayan Hallif . Eshal pulak diperhatikan oleh Sir Rog, Ned dan Cat. Eshal memang suka dapat perhatian daripada ngatuk terus tidak jadi tidur. Bergitu jug si Hallif. He he he.

Setelah pakai braces selama 3 minggu ini memang ada perubahan. Hik Hik. Cat cakap, Mak Mertua Aq cakap dan Sir Rog cakap. He he he.

p/s: Cat, selamat ulang tahun ke 26. semoga panjang umur dan murah rezeki. he he he. :o

4 ulasan:

cat berkata...

tq by..hehe..ouh minyak dh nek harga eh???huhu..nsb bek stok gula dgn brg dapur byk lg kn.bertimbun2..hehe..

meor-name-depan-ku berkata...

Minyak naik!!!!!!!!!

pahit kutelan jua...

Yazid Husain berkata...

to cat
hehehe. RON 97 ikut ampungan semasa. boleh se kejap naik sekejap turn.

hehehe

to meor.
yup. sedikit demi sedikit

en_me berkata...

biarkan biarkan.. ihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails