2010/04/19

Warded

Rupanya kegumbiraan kami hanya seketika, sebenarnya Eshal kena neo jaundis pada hari ke 3. Sebelum ini ada check kadar birulin di KK Maharani, Muo. Hari ke 2 9.1, Hari ke 3 8.0, Hari ke 5 17.1. Wah!!! Eshal, Cat dan Anis terus menaiki Ambulans untuk ke HPSF, Muo. Eshal dan Cat warded sekali lagi.

Semasa mandi, sudah perasan sudah nampak perubahan pada Eshal. Akan tetapi niat untuk ke KK Maharani terbatal kerana Aq teringin sangat buat Akuan Bank dan Akuan Tabung haji untuk Eshal. Sesal juga.
Alhamduillah, hanya satu hari sahaja Eshal di tahan dalam ward. Rupanya ada kesilapan dalam ujian birulin Eshal. Di HPSF, setelah membuat dua kali ujian di dapati kadar birulin Eshal hanya 10 hingga 11 sahaja.

Selepas itu, nampak perubahan kepada Eshal. Eshal lebih kerap menyusu. Ketika di bawah pancaran UV setiap setengah jam Eshal menyusu. Sedih Aq tengok raut wajah Cat., mungkin mengundang 1001satu kerisauan. Aq lagilah sejuta kerisauan apabila setiap kali melawat Eshal dan Cat kerana Aq perlu lalu ICU untuk bayi.

p/s: Harap dijauhkan. Amin

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails