2009/04/28

Radio Rosak: Tabung Untuk Gaza

Radio Rosak 2009; Tabung Untuk Gaza. Tempoh hari Aq ada kata hendak bersenam. Aq pergi dengan colleague Aq. Konsert ini bermula jam 1400 dan berakhir hingga larut malam. Aq sampai lebih kurang jam 1500.
Masuk-masuk Aq sudah kena tahan dengan penjaga keselamatan. Mahu check apa yang terkandung di dalam beg. Lantas Aq menjawab kamera incheck! He he he. Masuk-masuk crowd tidak ramai. Stereo Sakit tengah perfrom. Crowd tidak panas lagi. Nampak sangat vox dengan nada bengang meneruskan nyanyian. Akhirnya drummer baling ait mineral dekat crowd. Ha ha ha. Marah sangatlah tu.
Drahman buat persembahan. Memanglah crowd layan rawking-rawking. Yeah yeah yeah.

Kemudian rehat. Kemudian diresmikan oleh Dato' Shahrir.

Kemudian @uburn menyusur. Memang best. Bassist sungguh betenaga. Memang rawking rawking. Colleague Aq sudah layan kepala. Aq masih bermain dengan D40X dan goyang kaki. He he he. Siap ada sajak bertajuk Plastina. Memang bersemangat dan bertenaga.

"Untuk konsert di JB nanti, kami akan bawakan sembilan atau sepuluh buah lagu antaranya dipetik daripada album pertama kami, Bersama Cinta serta dua buah lagu baru, Sampai Masa dan Mimpi yang terisi dalam album kompilasi Radio Rosak" Vivine petikan daripada Kosmo. Kesian empat lagu sahaja. Kerana crowd tidak mahu mendengar. Puaslah vox bersungguh menarik crowd. Akan tetapi crowd buat bodoh sahaja.

Zip Zieller. Memang blues habis. Colleague Aq sudah layan kepala kembali. Lagunya Blues Pilihanraya telah diubah tajuk kepada Blues Salah Pangkah. Terpaksa tukar tajuk. Ha ha ha. Blues blues blues.
Kemudian rehat lagi. Selepas makan-makan. Sambung menonton Projek Pistol. Rawk Kapak. Meamang layan. Bimbingan Erdie Hashim. Tukang Urus Cara turut terlibat dalam menyumbangkan lagu untuk Tabung Gaza. Colleague Aq sudah layan kepala kembali sekali lagi.
Estranged telah mencetuskan semangat crowd naik. Semua mula rasa hangat. Crowd sudah mula body surfing. Sudah mula-mula. Masing-masing melompat-lompat. Minah-mianh mula berebut amik gambar drummer. Estranged juga telah menyatakan bahawa fan base di JB semuanya rawk! Sila ketik Radio Rosak Tour: Johor Bahru
Budak-budak Taman Sri Andalas ini sudah tidak payah dikenalkan lagi. Habis Aq ditolak-tolak ketika mengambil gambar. Minah-minah semua menjerit-jerit. Lepas sahaja Bunk Anthem. Aq keluar daripda crowd barisan depan. Lalu mendapat SMS daripada Colleague Aq bertanyakan Aq dekat mana? Aq jawab dekat JB. Kemudian ditanya sekali lagi. Aq jawab Aq berada di Gig RAdio Rosak untuk Tabung Gaza. Lepas baru Aq perasan Colleague Aq rupanya Aq fikirkan orang lain. Lalu Aq balas "Sori kepala wenglah". Ha ha ha.
Masa ini Aq bersenam kurang merakam gambar. Mana tidaknya berdanSKA hampir sepuluh buah lagu dimainkan kerana kelewatan band seterusnya. Sehingga crowd meminta "We want more!!!" Vox membalas "Tidak baik korang, O@G ada sebelah tu, sekali ini sahaja tau".
Aq dengar dua tiga lagu sahaja kemudian beredar. Sudah tua penat pun cepat. Ha ha ha.

p/s: Biar Radio Rosak, Jangan Jiwa Rosak!!!

10 ulasan:

en_me berkata...

goreng bebb...

Cikgoo Jasz berkata...

bos, bukan radhi oag pencen dari oag ka?

- j o h a r i - berkata...

aduhai..
aku mau pegi jua..

Yazid Husain berkata...

to en me

yeah goreng abesh

to dariremus

mana ada still lagi ber rawking

to johari

meh lepak JB

edriaty berkata...

da lama x masuk back stage ke
bang.hahahah..xkan kne berasak2
kot...ape barang...hahahha

Yazid Husain berkata...

hahaha

hahaha

zieraJB berkata...

aku ader kt situh!! n yg plg best bile estrnge n bunkfce wat show..
aku kene tolak gyle2 smmpai temasok dlm group moshing2.. esok nyer bdn lebam2!! ahaha.. lg best dr xgig..

shandye. berkata...

oh.
aku cemburu.
banyak benar masa kelapangan kamu hendak menonton gig.
aku?
terperap di kamar kecil menelaah untuk peperiksaan.
benci!

ahaks.

(mahu balas dendam untuk gig di perak awal bulan enam nanti)

Yazid Husain berkata...

to ziera

oh ye ke? bestnye. ha ha ha

memang best

to shandye

ha ha ha ha

balaslah

Tanpa Nama berkata...

air yang drummer stereo sakit tu baling aku yang tangkap.haha.
mana de dia marah..dia tau aku haus kot.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails