2008/01/16

Mentality

Semasa Aq buat kerja di lapangan semalam. Masyarakat kita padang serong macamlah Aq dan rakan-rakan lain buat benda salah. Hendak sahaja Aq cakap "Pakcik, Makcik, saya dibayar untuk melakukan kerja yang Pakcik, Makcik anggap hina ini!!!". Tidak pasal-pasal ada seorang lelaki memarahi kami dengan tanpa usul periksa. Ingat lu bagus sangat kami sama-sama ingin tengok ini sungai bersih kalau ianya pun tanyalah baik-baik, janganlah bertindak melulu makihamun kami yang tidak bersalah ini dan hanya bersalah di mata lu tu sahaja siasat dahulu bodoh!!!.

p/s: Sudah naik meluat tengok mentality bangsa Aq macam ini. Tahu hendak marah tanpa usul periksa. Kenapa argh?

11 ulasan:

abeming berkata...

weh apesal pakcik tu marah?

aiyrie berkata...

apa yang ko buat sebenarnya??
posting ko yang ni meninggalkan 1000-1 pertanyaan kat kepala otak aku.

Yazid berkata...

to abeming
entah tak tau. tiba-tiba sahaja naik angin.

to aiyrie
aq ditugaskan untuk bersihkan sungai itu. mengunakan bahan itu. sudah diluluskan oleh MB dan Exco lagi dan bos dia. yg dia marah tanpa asal usul periksatu aq tak faham

circleinspoon berkata...

woo...aku mmg teringin masuk sungai. cuba kau masuk sg.segget ke...adventure sket.

pe org nak cakap, cakaplaa...asalkan kita wat benda yg betol, for a good cause. bersungguh!! p(^o^)q

Yazid berkata...

sg itu adalah sg segget. la yg aq usahakan

Suraya Hanim berkata...

eeek!!! two-thumbs up!

Yazid berkata...

thanks. akan tetapi projek in membuatkan kepala aq sakit

emphbone berkata...

relax..
kerja alam sekitar mmg camtuh..
kita kena faham psikologi penduduk tempatan gak..
kalau orang saiko kena faham gak kut..

Yazid berkata...

thanks. susah layan kerenah masyarakat.

-fAiZiQ- berkata...

huhuhuh.... masih dlm ingat iz tolong aq kt sg. Segget tu.

Baper tong EM aq guna?

Lain kali, sumbat jer cacair EM yg pure kt mulut pakcik tu. biar padan muka dia....

p/s: aku plak yg hangin ni..??? konpius aku...

Yazid berkata...

entahlah. terlalu serong pandanngnya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails