2007/12/07

Lost & Trap


Trap
Semalam Aq lepas beli tiket movie The Heartbreak Kid lakonan Ben Stiller di TGV, OU. Perut kitaorang mula mogok kelaparan, lantas Aq dan Zack lepak dekat KFC dulu untuk menghilangkan rasa lapar kitaorang setelah sepanjang hari tidak makan makanan berat. Semasa di KFC;

Manager KFC: macam kenal je, awak budak UMS?
Aq: ya (tak pernah perasan pun minah ini)
Zack: popular siot, saya pun budak UMS juga, tak kenal?
Aq: biasalah artist. he he he
Manager KFC: tak kenal. awak budak UMS ke?
Zack: tak lah. he he he
Aq: budak SST ke?
Manager KFC: bukan, budak SSMP
Aq: ooo
Manager KFC: kenal Umi
Aq: tak
Manager KFC: budak yang kena tangkap kat China tu? budak budak SSMP juga.
Aq: ooo

Isu yang hangat diperkata anak gadis-gadis diperdaya dan terperangkap unutk dijadikan pusher di luar negara. Bukan gadis-gadis ini sahaja yang terperangkap, semalam setelah selesai membuang rasa lapar, Aq dan Zack pun perangkap di dalam wing JJ, OU semasa hendak ke TGV. Rasa macam main maze unutk mencari jalan keluar ke TGV. Akhirnya kitaorang terpaksa melalui KFC yang hampir hendak tutup. Tak dapat bayangkan kalau kitaorang terkurung dalam wing JJ, OU terasa macam movie The Terminal sahaja.

Lost
Eddie 40 an, pemilik kedai menjual peralatan sukan dan adalah masih single. Setelah menghadiri perkhawinan ex-fiancée, dia berjalan di lorong-lorong kedai dengan diiringi dengan lajgu sedih, Eddie berjumpa Lila, merupakan seorang penyelidik alam sekitar yang kelihatan terlalu baik dan cantik. Oleh kerana desakan oleh bapa dan kawan baik, Eddie pun berkahwin denagn Lila selepas hanya 6 minggu berkenalan. Bagaimanapun, Eddie hampir menceraikan Lila, apabila Eddie sedar perkhawinanan Eddie dan Lila adalah satu mimpi buruk yang Eddie tidak boleh tangani. Lila seorang tidak matang, bodoh, seperti seekor raksasa, berhutang jumlah wang kerana kokain dan hanya seorang sukarelawan. Di bulan madu mereka di Cabo, Mexico seletah Lila terkena sunburn, Eddie bertemu dengan Miranda, seorang jurulatih permainan bola realistik yang sedang bercuti untuk bersama keluarganya. Eddie mula mencintai Marinda dan ingin meninggalkan Lila yang baru dia kahwin selama seminggu. Setelah layan pecah perut dengan lawak Ben Stiller. Aq pun terus pulang, akan tetapi simpang menuju KJ di tutup untuk upgrade jalan. Disebabkan simpang itu di tutup Aq sesat untuk pulang ke Shah Alam. Siot betul.

p/s: happy wife, happy life!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails