2007/10/03

Karma Is A Bitch

Ramadhan 21

Wednesday Karma - Mellow

Hari yang sungguh mellow. Selepas pulang daripada site project, Aq melihat jam "Adoi ada satu jam lagi". Lalu Aq melayan lagu berirama mellow jazz daripada band Mocca, hampir ketiga-tiga album band ini Aq diputarkan. Aq pun tidak tahu kenapa tiba-tiba Aq rasa glommy dan mellow sekali pada watku petang tadi. Aq perasan juga lagu-lagu in telah memecah suasana office Apabila collegue Aq mula memandang dengan perasan hairan kehadap Aq. "Putus cinta ke mamat nie?" "Layan blues pulak!" "Woi pasang lagu raya la..." mungkin itu yang terbenak di dalam jiwa keraguan collegue-collegue Aq. Lantak korang la. Aq pun kurang pasti kenapa Aq bertindak sedemikian mungkin kerana balasan Aq tidur dalam X-trail ketika pemandu menceriatkan benda yang sama setiap kali Aq menggunakan perkhimatanya. Atau balasan Aq tidur setiap kali Aq menaiki X-trail. Cerita KAMI tadi agak glommy juga bercampur sedih ialah kehilangan orang yang rapat dan sayang dengan kita. Sedih pula rasanya. Aq pun senggal pergi makan kek buat bertambah mellow perasaan terhadap eposide kali ini.

Tuesday Karma - Angry
Ada collegue pergi buat lawak ketika Aq berad dalam emosi tertekan dekat Aq. Ada ke patut pergi makan kuih raya depan Aq, tahulah dibenarkan makan tetapi hormatlah Aq yang sedang menuaikan ibadah puasa. Terus Aq naik angin dan mulut Aq berkata "Kak, hormatlah saya berpuasa ini orang cina pun tidak makan depan saya" Lepas itu collegue Aq terus ke pantri. Mungkin merajuk. Setelah berfikir Aq tidak patut cakap macam itu, mungkin niat dia hendak berlawak entah mengapa Aq ambil benda itu serius pula. Adoi lantak lah. Balasannya collegue Aq marah sampai sekarang macam malas je nak berbual dengan Aq. Aq pun buat-buat serius sahajalah.

Monday Karma - Burden
Kepala Aq diberatkan dengan kisah anak sulong yang kena berkorban untuk keluarga. Kisah dimana seorang anak sulong yang menjadi tempat punca kewangan keluarganya. Kisah ini seperti kata-kata orang lama diluah mati emak, di telan mati bapak, anak in tidak sanggup mencerita bebanan hutang yang ditangungnya setiap bulan kepada ibu kerana ingin membahagiakan keluarganya. Kisah ini membuat Aq terfikir mungkin keadaan yang sama akan Aq hadapi pada masa akan datang. Ialah Aq kena planing daripada awal supaya kisah yang Aq dengar ini tidak berlaku kepada diri Aq kelak. Pening ini terhasil kerana Aq dan Kucai pusing-pusing di Pasar Ramdhan, UTM berulang-ulang kali membuat kepala kita orang pening.

Sunday Karma - Lazy
Aq di Seremban, satu hari Ahad dipenuhi dengan tidur sahaja. Tanpa melakukan apa-apa kerja yang berat. Akibatnya Aq tidak sempat potong rambut di R&B Studio dan menyelesaikan kerja-kerja office.

Saturday Karma - Disappointed
Aq di Seremban, menunggu kawan Aq angkut buka puasa di Melaka seperti yang diaorang rancangkan. Akan tetapi musnah apabila Aq mendapat pesanan ringkas.
Jit ada change of plan da. Huda x dapat pg n terpakse call off the plan da.
From: Marish Molah Malek
14:56 29/9/07

Kecewa sungguh ,lalu Aq call Nouri untuk mendapat kepastian. Adoi Aq balik Seremban semata-mata hendak jumpa dia orang kemudian batal pula. Adoi kecewa betul. Tetapi kira ada hikmah juga sebab dapat berbuka dan bersahur dengan family dapat juga membuang rasa homesick Aq terhadap rumah. Dapat juga makan penggat pisang yang Aq idamkan sepanjang puasa kali ini. Inilah balasannya Aq cabut awal dari office menyebabkan plan makan-makan di Melaka ditunda.

Kesimpulnya Karma Is A Bitch

9 ulasan:

edriaty berkata...

Wednesday Karma - Mellow
aku peminat Mocca jugak.
-what if- me n my boyfren-the best
thing-secret admirer...
hmm..ko ni da kenape?mushkil aku.

Tuesday Karma - Angry
lek yajit..yg akak tuh pon nape
la wat lawak camtuh la plak kan.
xpe.ko xbersalah.nnt raya mntak maaf.

Monday Karma - Burden
aku pon ank sulung gak.byk tggjwb!
hahah..da nape pusing2.kan da pening!

Sunday n Saturday
ko dpt KAMI lg dari aku kan! =D

Fairuz berkata...

ko buat list? hehe. jadi lah macam 'my name is earl' hihi

edriaty berkata...

tgk x ending KAMI mlm td.
Liyana tuh men gitar,sambil nyanyi.
lagu Ternyata Indah..best kan.. =D

فيصل berkata...

aku dah bukak dah.. dah nak komen je terus hang.. aku try lagi.. pastu hang.. peh.. karma ni karma.. weh karma kuar ko... apesal 'hang'kan komputer aku..

Yazid Husain berkata...

to edriaty
Wednesday Karma - Mellow
entah cuma melayan diri luka lara

Tuesday Karma - Angry
aq dah antar ecard tadi

Monday Karma - Burden
penin kepala aq dok pikir

Sunday& Saturday
thanks nasib baik dapat layan KAMI yg banyak kisah Lynn

to fa
"my name is ajit"

to edriaty
Sesangat best. Aq dah denagr semula kat blog member ko (pyus)

to fa-ya-sod-lam
he he he bad karma

edriaty berkata...

karma.what goes around comes around!
ape2pon,kita layan KAMI.aku ngah ejas
shirt n cd ost n KAMI full episode!

Yazid Husain berkata...

he he he. nak nak

aiyrie berkata...

sabor en. yazid... sabor...

akak tu saja buat lawak makan tu, mungkin akak tu nak gantikan Lady D kat majalah ujang tu...

marahkan karma, baca la kamasutra..

Yazid Husain berkata...

karmasutra? dah habis rasanya baca...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails