2007/03/07

Seven Days

Ini adalah kisah kehidupan aq dalam seminggu bermula daripada Khamis minggu lepas sehingga sekarang iaini hari Rabu yang hampir berakhir beberapa minit dan minit dan beberapa saat lagi.

Chaos Thursday
Hari Khamis yang penuh dengan kelam-kabut. Pada ketika ini aq kelam-kabut ke Penang kejar masa untuk di interview sebelum 12.00 p.m setelah jadual diubah daripada 4.00 p.m. ke 12.00 p.m. Keadaan lalu-lintas di sana yang amat memeningkan kepala aq. Merupakan Khamis yang kelam-kabut.

Tired Friday
Hari Jumaat yang memenatkan dan meletihkan. Travel ke Seremban daripada Penang yang memakan masa selama 5 dan 1/2 jam. Duduk lama-lama di kereta, bontot pun naik kematu. Lagi memenatkan setelah ditanya pelbagai soalan ketika interview dan berperang serta memerah otak yang semakin tumpul untuk mencari jawaban. Berfikir lagi penat daripada berlari satu pusingan padang bola sepak. Penat, letih dan lesu!

Angry Saturday
Hari di mana angin aq kurang baik. Aq marah-marah, sumpah-seranah dan maki-hamun. Kemarahan aq tercetus apabila adik aq menumpahkan lauk ke atas borang mohon kerja di Jbiotech. Dah habis isi bolehlah dia pergi tumpahkan lauk tengahari terhadap borang tersebut. Marah betul aq! Marah sampai aq terlelap dan tidur sepuas hati.

Oldies Sunday
Di mana aq melayan dua movie lama dan dulu-dulu. Movie pertama yang layan pada hari itu ialah Perempuan, Isteri dan ................. yang disiarkan oleh channel 4. Movie kedua yang agak legend yang dilakonkan oleh kumpulan Searh iaitu Isabella ditonton di channel 22. Two Million Amy your Rock!

Black Monday
Bangun lambat untuk ke kerja. Baju tak sempat gosok, sarapan tak sempat, tak sempat panaskan enjin kereta dan kepenatan berlari ke pintu utama office. Hari yang rasa malas unutk memulakan tugasan sebagai Trainee Natural Bio-Product. Hari yang kena brainwash lagi! "Aq punya hidup ko tak payah sibuk la!!!". Habis bertugas dengar lagu oldies daripada Flybaits - Kasih Berubah.

Di angin lalu kusampaikan kerinduan
Wajahmu ku terbayang
Bersama janjimu kubawa dalam mimpi
Kubawa dalam mimpi

Malam sunyi rasa sepi
Ku duduk seorang diri
Terbayang wajahmu di awangan

Hidupku di perantauan
Penuh dengan cubaan
Namun kau tetap jadi pujaan

Walau kucuba untuk melupakan dikau
Namun ku tak berdaya
Diriku selalu terkenangkan dirimu
Oh sayang... oh sayangku

Alangkah hancur hatiku
Bila pulang dari rantau
Melihat kau bersama teman baru

Bertahun lama terpisah
Kiranya kau telah berubah
Janjimu hanya tinggal kenangan

Hatiku menangis dengan seribu pertanyaan
Mengapa oh mengapa
Dari jauh kulihat kau berlalu pergi
Berbahagialah di sampingnya

Sleepy Tuesday
Hari yang mengantuk yang telah membuat aq terlelap sebanyak 2-3 kali terlelap di depan TV. Mula-mula hendak menonton Dragon Ball di channel 25 lalu terlelap sehingga terjaga 1/2 jam berikutnya. Hendak tengok perlawanan Liver vs. Barca. Em orang ngatuk disorongkan bantal terlelap sehingga terlepas 1st half dan terjaga ketika waktu rehat kemudian terlelap semula masa 2nd half bermula. Akhirnya tengok keputusan di Bulletien Pagi di channel 3 sambil-sambil gosok baju. Nasib baik tidak terlelap ketika mengosok baju. So Sleepy.

Stubborn Wednesday
The color I choose first symbolizes the methods me use to achieve my hopes, dreams and greatest goals. This is the color I most drawn to, which indicates that me turning toward the qualities this color evokes. It may be I want to incorporate more of what the color symbolizes into my life, or that it's a reflection of my current mental state.

Black. This reveals that overall, I'm Stubborn. Like other people who choose Black first, I likely hold my ground I get my way. Others probably see I as a powerful force to be reckoned with.

Black in the first position also indicates that I feel like nothing is the way it should be in my life right now. It also reveals that I are liable to act unwisely at times, not because me don't know better, but rather because I acting out to protest my current situation.
Tested by Tickle.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails