2010/11/08

Fly To Seoul I

Sabtu lepas, Aq ke Seoul dengan mengunakan perkhidmatan KTX. KTX adalah sistem perkhidamatan keterapi laju di Korea. Kerana tiket sudah habis maka Aq membeli couch first class. KTX hanya amik masa 1 jam sahaja daripada Daejeon ke Seoul.

Setiba di Seoul. Erm. Realiti negara maju. Masih ada yang homeless. Harap setelah Malaysia maju pada 2020 tidak akan berlaku perkara sebegini lagi. Sedih mengenangkan nasib mereka.
 
Kerana sesat, Aq sudah berada di City Hall Seoul. Tujuannya untuk ke Pasar Namdaemun untuk mencari sedikit cendamata. Travel guide salah aah. He he he. Sempat juga Aq menurunkan tandatangan di Kempen Green Growth 2010.

Kemudian tiba di Namdaemun, setiba disana Aq terus mejamah kebab di berdekatan Gate 5Namdaenum. Hampir 14 tahun Pak Turki itu jual kababnya. Boleh tahan harganya 3000 won sebungkus.

Kemudian ke Dongdaemun. Di sini ada jual kain bajung kurung. Walla.
 
Kemudian ke Itaewon, ini adalah Mesjid utama di Seoul. Nice.

Waktu malam ke Big Ben. He he he. Kerana Seoul menjadi tuan rumah G20. Sebab itu adalah persembahan kapal kertas di atas aliran sungai si Seoul.

Suasasana malam di Seoul amat menarik. Ini ada patung gergasi Admiral Lee. Kira panglima landega bagi orang Korea. Mungkin satu geng dengan Hang Tuah. He he he.

p/s: Besok Aq sambung bingkasan kedua di Seoul.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails