2010/10/02

Daejeon; Mt. Gyejoksan

Seperti yang dijanjikan. Tepat pukul 7.30 kami sudah berada di pintu utama Han Nam University. Jika berjanji dengan orang Korea kena tepat kerana diaorang sangat menetapi janji. Sejuk-sejuk pun kami semua redah berjalan kaki untuk ke pintu utama Han Nam University. AKhirnya Prof. Lee dan Dr. Makin datang menjemput kami.


Padangan di Mt. Gyejoksan sangat indah. Kami hanya hiking manakala Prof. Lee dan Dr. Makin berbasikal dengan one million bike (1,000,000 won). Aq dengan sedikit pengalaman mendaki Mt. Kinabalu agak mudah Aq menyesuaikan diri di sini. Kami hanya ingin melihat kubu lama yang seringdiperkatakan. Aq dengan Nikon D40X merakam keadaan semulajadi di sini.

Sebagai kenangan kami bergambar dengan sekumpulan rakyat tempatan, He he he. Memang best. Selamba. He he he. Mereka ini sampai dengan kami pada waktu yang sama kami tiba di puncak Mt. Gyejoskan. Kami menikmati pizza semalam setika di kubu Gyejoskan. Kami harus cepat kerana kami berjalan kaki dan yang lain berbasikal.

Inilah kubu Gyejoskan. Menarikan. Dari sini boleh nampak tasik, bandar daejeon dan kawasan perumahan. Setelah menikmati keindahan di sini. Kami turun semula. Memang best.

p/s: dua ibu jari terangkat!!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails