2010/04/15

Eshal Numa

Hari demi hari, Kami tunggu kelahiran Eshal Numa. Lebih merunsingkan Kami jangkaan tarikh kelahirannya sudah terlepas iaitu pada 31 Mac 2010. Aq sudah cuti awal bagi memenami Cat. Risau tiap-tiap hari mengdengar cerita kurang enak. Kami sempat ke Melaka untuk mengjenguk rumah baru makcik Cat. Kira first time Kuntum melepasi Negeri Johor.

Pada Hari Kejadian.

Aq dengan tidak sengaja mengejutkan Cat yang sedang tidur pada jam 0600. Aq tengok ada perubahan pada seluar Cat. Kami amik keputusan untuk pergi ke HSPF jam 0800. Tepat 0630 Cat mula sakit perut dan terasa ingin membuang air besar. Sekelompok darah mula keluar. Kami amik keputusan untuk mengejutkan Mak. Aq diarah untuk mandi.

Dengan sepantas kilat Aq menyiapkan segala kelengkapan seperti buku merah, GL, beg pakaian, pen dan sekeping kertas mengandugi ayat suci Al-Quran. Tepat jam 0700 Kami di temani Mak dan Anis sampai ke HPSF. 0715 segala proses pendaftaran telah selesai. Cat dibawa ke Dewan Bersalin. Aq awal-awal lagi sudah membuat panggilan kepada Ayah dan Mak Aq di Punggor.

Nama Cat sudah dicatit di dalam papan tulis putih berserta status terkini. Aq tunggu dengan tempoh debaran berserta doa. Semoga semuanya dipermudahkan dan selamat. JM sudah menyuruh Aq bersedia.

Tepat 0805 Aq dipanggil ke Dewan Bersalin atas tiket Program Rakan Suami (perlu ikut krusus tersebut). Oh Aq hanya mampu memberi sokongan kepada Cat. Sekali toleh sudah kelihatan kepala bayi. Suasana agak cemas. Sekali toleh Aq sudah nampak seluruh badannya. Tangisan Eshal mula kedengaran. Dengan segara Aq menyebut kalimah Allah. Tepat 0818.

Aq segera keluar dari Dewan Bersalin.

p/s: Oh

8 ulasan:

Nidza berkata...

Alhamdulillah...athniah dpt baby gurl...

biler tgk isteri bersalin ni byk benda yg kiter belajar kan?

President berkata...

alhamdulillah...tahniah yazid n isteri..

thanks sb upload pic adik...blh juga kami dapat tgk baby kiut ni..

semoga family kamu sentiasa sihat dan diberkati Allah.. ^_^

shayra hint berkata...

entry yg simple tapi sgt deep.rasa mcm dah blend in dlm situasi tersebut. tiba2 mata rasa berkaca2, "eh, aku plak yg emo?"

alhamdulillah, semuanya selamat.
tahniah. :)

shandye. berkata...

1st of all... congratulations abg yazid...

2ndly... ee... chumelnye dye...

hehe...

circleinspoon berkata...

tahniah! bilalah aku nak g tgk anak baru korang nih.

Yazid Husain berkata...

to nizda
thanks. haah. betul sangat setuju

to president
alhamduillah
datanglah bertandang pasti dapat tengok punya

to sharya
he he he
thanks

to shandye
thanks

to cricleinspoon
datanglah ke muar.

Faiz Faiza berkata...

salam yazid...tahniah atas anugerah thebat ini. dh hmpir 1bln ye usia Eshal Numa

psst...apa maksud nama yg indah ni?

Yazid Husain berkata...

yup. thanks.

eshal = bunga syurga
numa = chantek

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails