2009/02/18

Tiene & Zaki's Wedding; Karyolan

Ini semasa majlis pernikahan Tinie dan Zaki tempoh hari.

"wei..make up dia cantek r..dari smlm lagi aku prasan...nampak seswai ..biasa aku tgk ..bila make up tebal..muka cam patung..mata jadi sepet...ni balancce ngn kulit tangan..huhu.." - Hint

Semasa menjadi raja sehari, semua orang ingin yang terbaik untuk dirinya terutama sekali pada penampilan. Tidak kira majlis pertunangan dan perkhawinan, isu make-up menjadi isu yang sering di ambil berat oelh para mempelai. Ada yang sanggup mengeluarkan perbelajaan yang besar untuk memastikan make-up sesuai dengan tone kulit masing-masing, ada pulak mencari juru make-up yang handal dan ada juga yang make-up dirinya sendiri.

Aq amat setuju dengan komen Hint tempoh hari, memang chantek mempelai masa tu. Di sini mempelai telah di make-up dengan satu produk di kenali sebagai karyolan. Rasanya di Malaysia susah cari brand ini. Menurut juru solek mempelai produk ini hanya boleh didapati paling dekat pun di Indonesia. Penggunaan karyolan oleh juru solek memang boleh memberi impak besar dapat wajah mempelai. Kedua, pengambilan juru solek pun mestilah tepat. Sebelum itu, mempelai seharusnya mencuba skill dan teknik juru solek mereka dahulu sebelum hari kebesaran mereka. Sekurang-kurangnya seebulan sebelum. Jika rasa tidak sesuai dengan cita rasa mempelai. Mempelai mempunyai masa untuk memilih juru solek yang lain.

p/s: You want pretty bride or not?

6 ulasan:

Hint PerihaL berkata...

karyolan...?..xpernah plak aku dgr...jid,nnt klu aku jd nk kawen..ko kenen la utk aku apa2 yg ptt.bg suggestion neh..aku xreti neh... ;]

Ilyana berkata...

saya make up sendiri masa nikah dulu. hehe..

Tanpa Nama berkata...

betul tu..kena make sure make up tu sesuai ngn kulit..

aku kan tak biase make up..bila make up..muka aku alahan.. naseb baek mse kawen tu..sikit2 aje kuar alahan..

last2..aku make-up sendiri..

en_me berkata...

me nak pretty bride walopun nanti dah anak lima ghitewww.. ehehe

honeyfresco aka ila berkata...

bagi aku make up ni just nak mark up pengantin je. kalo dpt yg bgs ok la. ada cantik di gamba shj tp real mcm tepung kurma. saranan aku yg tak pndai mekap ni. amik yg natural colour, jgn lari sgt dgn tona muka n tgn. natural colour will b safe.

mekap2 gak, tp ramai gak sbb mekap kantol solat sbb tak nak bersihkan mekap. setuju tak?

Yazid Husain berkata...

to hint

lantik aq jadi wedding planner engkau. he he he. google it "karyolan"

to pinky

he he he. nice. he he he

to tz

he he he. aq pernah juga dengar make up buat muka jadi alah.

to en me

setuju sesangat. samapi bila-bila

to honeyfresco

he he he. betul tu. aq lagi suka natural. terselah natural beautynya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails