2008/04/14

Dark Age Of Technologies

Semalam adalah hari sukar bagi Aq. Aq merasakan hubungan Aq dengan kuar sudah terbatas apabila SLVR L7 Aq telah di kebas orang. Sudah tiket bas kena kebas, sukar sungguh. Apabila Aq pergi ke kaunter tiket bas Transnasional untuk membeli tiket pulang ke JB. Kerana Aq ingin pulang awal untuk menyelesaikan sim card Aq. Aq ingin meyelesaikannya segera supaya Aq kembali berhubung dengan dunia luar. Akan tetapi semua terbantut apabila hanya tiket jam 11.00 p.m sahaja yang tinggal.

Dengan langkah yang lemah longgai, Aq mengagahkan diri ke pondok telefon sambil mengeluarkan buku nota kerana Aq manusia yang lupa nombor telefon. Dalam otak Aq hanya tertulis nombor telefon sendiri dan talian tetap rumah Aq sahaja. Terasa seperti enam lapan tahun dahulu dimana telefon bimbit belum Aq kenali. Menelefon Ayah Aq untuk mengambil Aq semula.

Di Hospital Ap memberi cadangan yang terbaik, dia menyuruh Aq balik seperti yang tertulis ditiket bas yang hilang itu. Iaitu pada jam 6.30 p.m. Lantas Aq pulang dengan mengatakan tiket Aq hilang sambil menunjukan report polis. Dapat Aq pulang awal akhirnya. Setiba di JB, Aq terlajak ke Kip Mart, Tampoi. Adoi nasib baik, ada pondok telefon dapat menghubungi Fa unutk menjemput Aq di Kip Mart, Tampoi

Aq: Hello, Fa amik Aq kat Kip Mart
Fa: Hello, hello, hello
Aq: Aqlah yazid, ini duit sen terakhir, amik Aq kat Kip Mart, terlajaklah
Fa: Oh, ok
Aq: Cepat sikit Aq takut.... He he he

p/s: Nasib apabila pakai pondok telefon

3 ulasan:

Fairuz berkata...

dan pondok telefon tersebut berprefix kan 016. hah!

mengikut kata geweng, aku ni takde pengalaman memandu. berani gak ko ek soh aku amik ko ;p

-fAiZiQ- berkata...

huh... nasib baik Fa tolong amik. kalo x, dh kene culik ngan chick2 kt Kip Mart tuh.... wahahahahah.....

Yazid Husain berkata...

to fa
lor. ko tak terer memandu tapi terer menunggang.btw thank amik aq

to faiziq
tulah pasal, takut aq betulmas tu aq.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails