2007/11/14

A Fresh Breezy

Hujan lebat turun lagi. Malas betul hendak mencelikkan mata. Aq gagahkan diri untuk bangun kerana Aq diarahkan secara at-hoc unutk menemani CEO pergi side di sekitar Kota Tinggi. Aq bergerak secara bersaingan seperti biasa Aq akan menaiki tempat untuk tidur (X-Trail) dan mengambil jalan yang berbeza. Kami tersekat di PLUS Highway ke arah Pasir Gudang selama satu jam akibat daripada kemalangan yang mebabitkan 5 buah kederaan. Habis remuk kelima-lima buah kederaan tersebut.

Ini gambar tempat kejadian, Aq tidak sempat untuk mengambil gambar dengan pantas hanya sempat mengambil gambar tow-truck sahaja. Kiranya bukti Aq berada dan tersekat dengan masalah lalu lintas akibat kemalangan berlaku di kala hujan lebat. Moral of story jangan bawa kederaan laju-laju semasa hujan lebat nanti anda terbabas.

Semasa Aq tersekat di PLUS, Aq mendapat arahan at-hoc lagi supaya Aq pergi satu side di Tanjung Sedili Kecil. Aduh!. Akhirnya kegembiraan wujud apabila mengetahui side itu berhampiran dengan pantai dan laut. Wah! tiba-tiba sahaja Aq menjadi hype dengan bauan laut membuat Aq stim macam kena bal. Ha ha ha Aq semakin khayal...

Selepas selesai tugas singgah kejap dekat satu tempat yang Aq rasa sesuai untuk adakan Full Moon Party, Beach Party and BBQ Party. Rasa hendak terus melompat ke dalam laut itu. Aduh! Kenapa masa itu pemandu tidak provoke Aq pergi terjun laut itu. Kalau ikut jiwa muda Aq sudah lama Aq terjun. Lalu Aq bermain dengan gigi air sahaja untuk menghilangkan rasa rindu Aq terhadap laut.

Ombak jahat! Ombak jahat! Ombak besar, ialah sekarangkan musim hujan lebat. Lama juga Aq melepak, kira konsider waktu rehatlah tu. Syok sangat, hati Aq masih dilanda rasa hype!!! Ikut perhitungan sudah hampir setahun Aq tidak pergi ke laut dan pantai. Last seingat Aq berparty di tepi pantai di Penang.

Akhirnya Aq terpaksa pulang untuk meneruskan tugas yang kian mengunung dan menanti kepulangan Aq. Aq tidak mampu untuk mengahpuskan jejak kasut di gigi air. Maka Aq tinggalkan tapak kasut untuk sebuah kenangan di sekitar pantai Tanjung Sedili Kecil.

11 ulasan:

فيصل berkata...

Samalah.. aku dapat membayangkan keseronokan di belah laut cina selatan.. airnya yang jernih, bersih.. tak berkeladak.. memang stim dikhayalkan tempat itu... stim seperti selepas meninggalkan google groups

:+:CikPayung:+: berkata...

hehe..tu dia..kerenduan tahap maut terhadap laut..atau ikan duyung? =D gerak la serumah tu pi tepi pantai.. bina sand castle..mandi laut.. tak pun kita plan pi tioman hikhik..meriah je bunyi la la la

Yazid Husain berkata...

to fa ya sod lam
ko memang stim after tinggalkan google group. bagai stim dengan bal.

to cik payung
ha ha ha. rindu dengan aktiviti laut. plan nak pergi mana-mana pantai dlm ujung tahun harap-harap jadi.

Fairuz berkata...

yeah.. sebab itu dulu aku sanggup sesat sesat pergi ke gelang patah untuk mencari laut :)

suatu kedamaian serta ketenangan yang tidak terkata timbul di sudut hati ini apabila ditemukan dengan anugerah keindahan semulajadi yang dihadiahkan olehNya :)

Tanpa Nama berkata...

hahaha...hujung tahun usahlah bermain laut cina selatan...kang xpasal aku asik sebut "ombak jahat...ombak jahat" untuk korang nanti...=)

sTefEnO berkata...

Dah lama x gi laut. rindu laaaa....

edriaty berkata...

weh...bila nk g pulau nih.
aku da lama tgu nih...

فيصل berkata...

owh ye ke.. ala.. kami duduk bawah pokok la abeming..
kalo aku terselamat time tu.. aku kata "ombak jahat.. ombak jahat... ombak ucuk"

Yazid Husain berkata...

to fa
penuh dengan unsur ketuhanan

to abeming
memang betul, ombak tu mcm panggil aq semalam

to stefeno
lama tak pergi baut rindu kelaut

to edriaty
ujung tahun ini aq on sahaja. aq dahgila pulau juga

to fa ya sod lam
betul aq sokong kenyataan ko tapi ombok busuk aq del

President (wiir2000) berkata...

jiwa muda... ahahaha!!!

Yazid Husain berkata...

ha ha ha. jiwa muda walaupun sudah berumur

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails