2007/10/14

Eid Mubarak In Year 1428H

Ramadhan 30; Last Minute Shopping
Masa puasa terakhir dan malam raya adalah masa yang sesuai untuk menyediakan persiapan terakhir untuk menyambut perayaan. Antara tempat yang menjadi tumpuan orang ramai untuk menyediakan / membeli persiapan raya di Seremban ialah Ternimal One, JJ dan Benteng Ampangan. Ketika ini juga Aq tidak ketinggalan menjadi mangsa kapitalisme. Aq sebagai tukang ikut telah mengikut rancangan Cik Ati selaku tukang rancang untuk shopping last minute di Terminal One dan JJ. Terminal One seperti daerah asing bagi Aq setelah sekian lama Aq tidak menjejaki di sana sejak Aq membeli SLVR L7. Terminal One telah menjadi tumpuan perkerja import unutk membeli persiapan raya mereka dan Aq merasa pening kepala apabila lebih kurang 70% adalah pekerja import. Kemudian kami ke JJ untuk menjalankan misi 70% kami. Aq hanya berjaya mengtag 70% pada kasut idaman Aq. Untuk jacket dan jeans tidak berjaya pendek kata Aq terkantoi. Adui tetapi tidak mematahkan semagat Aq untuk terus membeli dan memuaskan impian Aq. Kini barang yang tinggal untuk dilengkap pada tahun ini adalh dSLR Nikon 40X dan Laptop HP. He he he. Akhirnya tukang ikut lagi banyak membeli daripada tukang rancang.

Raya Pertama
Tahun ini dah termasuk tahun ketiga Aq beraya dibandar tiada apa yang menarik kecuali Aq kena mengraikan suasana tersebut. Nasib baik pakcik Aq memndapat idea baru untuk memeriahkan perayaan kami sekeluarga dengan membakar satay di pagi raya. Selepas menuaikan Solat Sunat Aidilfitri, Aq dan pakcik Aq serta dibantu oleh adik Aq dan anak-anak pakcik Aq bertungkus lumus membakar satay sehingga bau badan kami seakan penjual satay. Ingatkan raya tahun ini Aq tiada lagi duit raya setelah mendapat pendapatan tetap ruapnay tanggapan Aq ternyata serong. Aq turut membagi duit raya kepada cuz-cuz Aq yang masih lagi belajar. Best juga perasaan memberi duit raya. Aq rasa puas hati, mungkin inilah perasaan penderma apabila menderma duitnya ke jalan yang benar. Pada malam raya pertama Aq, Cik Ati dan adik-adiknya beraya ke Alor Gajah dengan tujuan beraya di rumah Fa, ini turut disertai Alan yang datang lewat 10 minit. Kami hanya bercit-cat dan bergambar bersama. Sorryla tidak boleh hang out lama sebab Aq kena ke Muo besok. Ngatuk mah!

Raya Kedua
Seperti biasa raya kedua mesti beraya di Muo, tiada beza seperti tahun-tahun lepas beraya di rumah makcik, pakcik dan sepupu ayah Aq. Cuma rasa sedih melihat keadaan Tok Nah yang semakin uzur rasanya dah 2 tahun dia terlantar. Tahun ini, masa Aq untuk beraya di Muo terhad kerana terpaksa menghantar emak kerja.

6 ulasan:

peyus berkata...

raya pertama = aku diserang demam & influenza..ahaha..namun,aku tetap gagahkn diri aku utk g beraya..time mlm,teros b'bungkus kt atas katil..haha..

raya kedua = still demam gk..haha..thn ni aku raye dlm demam..

raya ketiga = demam dh kurg ckit..haha..si alan plak kne kje..weehehehe..slmt ari raya alan..ko mmg b'tuah coz dpt raya kt ats udara..aku xpnh pn raya kt ats udara 2..

Yazid Husain berkata...

alan seperti first angkasawan beraya di angkasaraya

Tanpa Nama berkata...

aku pon demam gak... hohohoho.. adik pon demam gak..

Yazid Husain berkata...

skandal aq deman juga, dia mengadu kat aq semlm.

edriaty berkata...

hahahah...
penat aku teman yazid soping.
lama gler merayap.penuh tgn dok bwk
beg soping.adik aku dikerah utk
membawak brg soping yazid.sbg upah
yazid banje meknonel shake....

soping cam org gila si yazid!

Yazid Husain berkata...

aq just beli benda yang aq dah aim selama ini di JB,
he he he

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails