2007/09/06

Mentality: Damn That Player

Masa teman Kucai makan di Gerai Pak Lah, Payung Tmn U sambil menonton Dunia Anita dengan episode kali ini "Siapa Mengorat Siapa?" (gerai ini memang buka channel 3 walaupun ada Astro). Kerna terpaksa Aq melayan cerita ini eposide kali pasal BF Aton yang flirt dengan Anita. Nama BF Aton Matrom merupakan seorang player yang nampak cool dan super flirt.

Masa Aq tengah tonton Dunia Anita fikiran Ag melayang kepada kepada gosipin'-gosipin' yang terbaru pasal seorang menjadikan Matrom sebagai idolanya. Dia ini memang super flirt, semua perempuan nak sebat (kalu Aq still ada batasan juga sebab Aq terikat dengan prinsip hidup Aq, maka tidak adalah semua perempuan Aq sebat). Lantak dialah janji dia tidak ngorat atau kacau hidup Aq sudah.

Kemudian fikiran Aq melayan apa yang Aq bualkan dengan Usop pada hari Ahad lepas
Usop: Manamana kerja? Ok?
Aq : Ok lah........ 100% bumi
Aq : Gosipin' kuat, bosan
Usop: Mentality.
Aq : Right

Apa yang terkeluar dari mulut Usop memang betul, kadang kala mentality Aq punya "kawan" tidak berubah still di takuk yang lama dan banyak sangat taboo dan tidak dapat menerima realiti / hakikat sebenar. Kadang kala aq terpaksa dengar gosipin' walaupun telinga aq sudah tidak mampu mendengarnya. Sebab gosipin' ini penuh dengan emosi bukan di bincang dengan rasional. Kenapanye? Enviroment dah jadi tak best sebab semua orang menjadi doubt antara satu sama lain. Bah kata Dj Empbone yang di petik daripada Semusim Di Neraka "neraka itu adalah orang lain". Aq terus dengan life Aq dan menjadi lebih profesinalisme dan rasionalisme dalam hubungan untuk meningkatkan enviroment yang best.

"Better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt."

4 ulasan:

Fairuz berkata...

wah.. aku ingatkan sume yang suke artis suke bergosip gosipan...

Yazid Husain berkata...

I like to be artist but I hate gosip.

Tanpa Nama berkata...

go yazid...u can do it..go..

Yazid Husain berkata...

mizz stoberi
kalu ko jumpa mamat nie mesti ko kena ngorat dengan gaya soft spoken membuat wanita termakan kata2 dia.
Tapi aq berjaya kalahkan dia apabila aq berjaya berbual & dpt nombor fon satu chick terlebih dahulu itu pun nasib aq gi berbual dulu sebelum dia berbual ngan chick itu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails