2007/09/03

Ergh, I'm Fasting Lah?

Hari ini dengan niat berpuasa ganti dan terus tidur. Bangun pagi dengan terus berkeadaan berpuasa. Aq pergi kerja dengan terus berkeadaan berpuasa. Datang awal ke office ingatkan ada perhimpunan bulanan, dengan terus berkeadaan berpuasa. Meneruskan amanat dengan berkeadaan berpuasa. Ke meja Kak Aj dengan terus keadaan berpuasa. Lalu Kak Aj offer kuih muih yang lazat., lalu aq makan sedikit-dikit demi sedikt baru aq teringat bahawa berpuasa hari ini. Maka aq meneruskan kunyahan itu. Maka batal puasa aq.

p/s: Masih hutang dua puasa lagi sebelum bulan Ramadhan (رمضان)

3 ulasan:

aiyrie berkata...

skali aku teringat zaman kat skolah teknik dulu..
ada la sorang kawan aku, dia exco agama, aku lak timbalan dia...
satu malam tu, dia ajak aku posa. aku kata, aku malas kot... pastu takpe la... dia nekat nak posa gak...
esoknya, time abis kelas, cam biasa la terus gi dewan makan. aku nampak dia tgh basuh tangan (dah abis makan le tu).. pastu aku tegur la dia "tak jadi posa ke ari ni?"..
kemudian, dia pun kata "ya Allah, lupa lak aku posa.. takper la... terus jer la posa... lupa tak batal posa.."

tu la salah satu kelupaan posa yg paling ganaz penah aku tengok... biasanya kita akan teringat time tgh makan tu...

f a wildchild berkata...

giler macho. dah siap makan, dah kenyang abis baru teringat rupanya tengah posa :D

Tanpa Nama berkata...

belajar banyak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails