2006/10/27

Magical of Eid Mubarak

Raya tahun banyak perkara berlaku semuanya sesuatu yang magic dan misteri mengenai Aidilfitri.

Raya Pertama....
Di rumah sendiri keran rumah aq menjadi rumah ibu setelah atuk aq tinggal bersama dengan family aq. Semua saudar mar sebelah emak hadir kecuali Acik Ayub beraya di Kelantan. Seperti tradisi perlawanan Wining 11 dijalankan antara cuz-cuz aq. Kemeriahan perayaan terasa. Dan uncles dan auties aq berbual dan bertukar pendapat.

Raya Kedua....
Tahun ini pertama kali aq menjejak kaki di rumah Mak Long Moon setelah beberapa tahun perbalahan antara Ayah aq dengan Mak Long Moon. Akhirnya ayah mengalah memohon sepuluh jari dengan Mak Long Moon. Tahun ini juga sempat aq beraya di Muo dan bermalam di sana. Sebelum ini aq tidak beraya di Muo disebabkan sibuk dengan jadual pengajian di UMS. Rasa seronok beraya di Muo, rasa suasana dan kemeriahan di kampung setelah 2 tahun raya di rumah sendiri. Aq lebih mengenali sedara-mara dan cuz di sebelah Muo.

Raya Ketiga....
Pak Ngah buat open house di rumah baru dia di Seksyen 7, Shah Alam. Wow besar gila rumah dia dan selesa. Masa ini aq meluangkan masa dengan cuz aq dan berbual serta bertukar pendapat.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails