2005/07/06

Qaisy & Laila

Movie baru Aq tengok semalam kat Golden Screen Cinema di Cinema 3 Kota Kinabalu. Apa yang lawaknya hanya Aq, Kyoe dan Ipan sahaja yang berada di dalam Cinema 3 itu. Apa lagi kitaorang buat bising lah, Cakap kuat-kuat macam kitaorang ini owner cinema. Hari ni Aq bukan berbual perkara ini tetapi ingin menceritakan serba sedikit pasal movie ini.

Kisahnya mengenai Qaisy (Jehan Miskin) dan Laila (Nur Fazura) bertemu di bumi Afgan yang berpenuh kancah pergolakan. Qaisy & Laila, mengisahkan bagaimana Qaisy yang sanggup menangguh pengajian demi menyelamat bangsanya dibumi Afgan. Setelah berlaku kemalangan di mana adiknya Norjana dan sepupunya, Sadiq (Radhi Khalid) menguatkan lagi semangat Qaisy untuk meneruskan perjuang demi bangsa. Dan sanggup melupakan Laila yang Qaisy kasihi.

Movie mengigatkan Aq bagaimana kita di Malaysia nie tidak pernah bersyukur apa yang kita miliki. Di bumi Afgan, rakyatnya tiada lagi mengenal erti nyawa itu berharga, apa yang berharga di sana adalah makanan. makanan demi meneruskan hidup mereka yang menderita. Movie ini juga mengbangkitkan semangat nasionalisme Aq. So sesiapa yang belum tengok movie ini tontonlah movie Qaisy & Laila.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails