2007/09/15

Tears Welled Up In My Eyes

Ramadhan 3
Aq melayan dan berjalan-jalan di alam maya untuk mencari idea-idea baru untuk diserapkan ke dalam Bebelan Anak Tukang Jahit dengan mengunakan Geng Jurnal kerana di sini terdapat pemblog-pemblog yang aktif dan dah kira "orang lama" dalam bidang penulisan / jurnal. Semasa Aq sibuk melayar blog-blog "orang lama" maka terpaut pada satu ini Bluehikari; Dari Banting ke Fukushima kerana Aq secara tidak sengaja tertekan banner blognya. Lalu Aq tertarik pada links blognya ternampak SiNagaNaga (orang lama) dan pada atas links SiNagaNaga ada satu links Saharil Conteng weblog grafik yang menarik. Lalu Aq menekan pada pautan Saharil Conteng.
Ketika Aq berada pada blog Saharil Conteng, aq membaca entry grafik hasil Saharil sendiri pada 14 Sept 2007 yang bertajuk Pura-Pura Sahur. Cerita bermula dengan grafik skrip komik seperti berikut;

Image From: Saharil Conteng.

Aq membaca komik skrip ini bersertakan berlatarkan musik genre intrusmental daripada blog Bluehikari; Dari Banting ke Fukushima. Aq baca juga komik skrip bertajuk Dua Telur. Tiba-tiba Aq rasa pipi Aq basah. Fikiran Aq melayang teringat kat Emak dan Ayah terutamanya pada keringat mereka telah membuat air mata Aq mengalir. Fikiran Aq juga melayan pada zaman Aq kecik-kecik dulu (zaman tadika), di mana Aq dan adik-adik Aq hanya makan telur separuh masak dengan kicap dan bubur sahaja untuk tengahari di mana ketika itu keluarga Aq mempunyai masalah ekonomi. Dan Aq masih lagi ingat soalan rakan-rakan sepermainan Aq menanyakan sedap ke telur separuh masak letak kicap? Dan Aq jawab sedap sahaja (masa tu kecik tidak mengerti sangat). Itulah pengorbanan kedua-dua orang tua kita yang telah mendidik, menjaga, memberi kasih-sayang dan membesarkan kita sehingga menjadi insan yang dihormati dan disanjungi.

" Emak, Ayah maafkan sekiranya Yazid menyusahkan Emak, Ayah selama ini."

p/s: Pemblog / Pembaca sila layari komik skrip ini bersama musik intrumental seperti yang Aq lakukan.

9 ulasan:

edriaty berkata...

huhuh..sedihnya..
thanks to telor separuh msk and
bubur.now ko da jd 'manusia',yazid!
tahniah!

Yazid Husain berkata...

komik skrip membuat terharu ditambah pula drama selimut putih di TV 3 dan syarahan oleh geweng semalam mengenai zalim ketika bersahur semalam

edriaty berkata...

hahaha...nazri bg ceramah eh!
hmm..btw,sme komik dia mmg besh!
omel and sempoi gler!

Yazid Husain berkata...

geweng berbakat dlm bidang syarahan ini terutamanya menyampaikan cerita berunsurkan moral.

saharil punya grafik blog memang yang terbaik setakt ini.

Yazid Husain berkata...

to fa
berdasarkan soalan ko "mengagis ke?x?!?"

Aq ngagis la. disebab tak nak kantoi dengan geweng trus aq belari ke bilik. lepas trus gi basuh baju ngan kucai.

Yazid Husain berkata...

Hi sinaganaga,
Thanks kerana singgah kat sini
I realy appreciated it!

rudy bluehikari berkata...

Zid, salam ramadhan. Terima Kasih jalan2 ke bluehikari;DBKF. Ada beberapa entri private sy yg bila baca dengan iringan lagu itu akan ada rasa. Cuba baca Spageti Goreng Ikan Bilis Kota Belud. Tapi pword kena minta drpd sy di YM @ email. :)

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kerana melawat blog saya, dan memberi komen yang baik2 pula :)

selamat berpuasa..

dugongsenyum berkata...

Blog dorang memang beshhh. Blog kau pun besh, rajin2 update yek.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails